Finurliga barn

- Hej då, jag kommer tillbaka nästa måndag! sa E och tittade allvarligt på mig.
- Oj, ska du vara borta så länge......sa jag. (Detta var på lördagen.)
Sedan gick han 5 meter till kompisen i trädgården. Han kom faktiskt tillbaka innan måndag, så det var inte riktigt sant det där han sa.

När jag lämnade på dagis häromdagen, sa sonens ena kompis , som för övrigt var den ende av barnen som hade "checkats in" på dagis denna morgon, att  "här finns en plats" och drar i stolen bredvid.  Eftersom kompisen var den ende vid bordet just då, så var ju alla stolar lediga, förutom den han själv satt på. De är ju bara för gulliga dessa små två-åringar. Det är härligt att se att de gillar varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback